nedjelja, 9. siječnja 2011.

Torta s ružama od jabuka | Smiješne Slike

Torta s ružama od jabuka | Smiješne Slike:


Namjeravala sam napraviti ovakvu tortu još u proljeće, kada sam na Coolinariki vidjela alekinu Jabuke i vino tortu s arminim Ružama od jabuka.
Ali onda nisam imala jabuka, i tako sam to odgađala i u međuvremenu sam zaboravila na to. Ipak, dolaskom jeseni ponovno sam se sjetila tog recepta. Jabuke u vrtu nisu još zrele, ali mene to ne sprječava, iako uopće ne volim jabuke. Nemam običaj raditi kolače s jabukama, jer ih ne volim jesti, jedino što se u mojoj obitelji radi praktički svaki mjesec je štrudla od vučenih kora s jabukama.

Nisam radila tortu prema alekinom receptu. Kad radim tortu «za po doma» obično mi se neda raditi «komplicirane» torte koje ja ne volim jesti, a ove s jabukama definitivno spadaju u tu vrstu: cilj mi je bio da budem što brže gotova (ipak se radi samo o običnim jabukama). Pa sam odlučila napraviti jednostavni biskvit, skuhati jabuke i povezati to pudingom, i gotovo!
Ruže sam radila dan ranije, zanimalo je hoću li ih uspjeti napraviti, da nisu uspjele, idući dan sigurno ne bih radila ovu tortu.

Radila sam ruže u četiri boje. Za svaku boju kuhala sam pola mjere iz originalnog recepta: 175 g šećera, 400 ml vode + sok 1 limuna i nešto za bojanje.

U originalnom receptu potrebne su žute i crvene jabuke i onda se sve jabuke ne moraju guliti, ruže mogu imati «rub» od crvene ili žute kore. Moje jabuke još nisu zrele i uglavnom su zeleno-crveno, pa sam ja sve jabuke ogulila. I da, budući da sam imala pomiješane svakakve domaće jabuke, nisu sve bile iste veličine; ima sitnih, ima krupnih, pa sam ja odokativno raspoređivala narezane ploške jabuka u sirup (tako su negdje završile tri sitne jabuke, a negdje jedna ogromna).
Jabuke nisam rezala na kolute, nego sam ih prepolovila po visini i onda sam ih izdubila. Iscijedila sam 2 limuna i pomiješala sok s malo hladne vode i u to sam stavljala polovice jabuka da ne pocrne.
Image and video hosting by TinyPic

Ja i inače pomiješam limunov sok s vodom i onda u to umačem voće da ne bi pocrnilo; ona varijanta s direktnim kapanjem svakog pojedinog komadića voća limunovim sokom je meni prekomplicirana (ili sam previše lijena).

A onda kad sam skuhala sirup, jabuke sam na dasci rezala nožem na tanke polukrugove i stavljala ih u vrući sirup.

Važno je da su jabuke tanko narezane, onda u vrućem sirupu omekšaju i kasnije se daju savijati i ljepljive su. Ako se debelo narezane, onda se baš ne daju savijati, ravnaju se i vraćaju u prvobitni položaj i nisu baš ljepljive.

Ukratko ću prepričati kakva bojila sam upotrijebila, inače sam sve radila kao i u originalnom receptu (samo nisam rezala jabuke na kolute).

Bijele ruže

Image and video hosting by TinyPic
- u lonac staviti 400 ml vode i 175 g šećera, miješati da se šećer rastopi, kad zakuha, kratko prokuhati (ja sam to kuhala oko 5 min.; smjesa nije gusta, nego je lagano sirupasta)
- maknuti s vatre i dodati sok 1 limuna, prelijati u zdjelu, pokriti papirom za pečenje i ostaviti da se malo ohladi
- dodati narezane jabuke, pokriti papirom i ostaviti da se ohladi

Svijetlo-ružičaste ruže

Image and video hosting by TinyPic
- u loncu pomiješati 350 ml sirupa od borovnice (sok za slaganje s vodom) s 50 ml vode i 175 g šećera; kad zakuha kratko prokuhati
- maknuti s vatre i dodati sok 1 limuna, prelijati u zdjelu, pokriti papirom za pečenje i ostaviti da se malo ohladi
- dodati narezane jabuke, pokriti papirom i ostaviti da se ohladi

Narančaste ruže

Image and video hosting by TinyPic
- u loncu pomiješati 400 vode, 175 g šećera, pola čajne žlice kurkume i 1 jušnu žlicu ekstrakta jagode; kad zakuha kratko prokuhati
- maknuti s vatre i dodati sok 1 limuna, prelijati u zdjelu, pokriti papirom za pečenje i ostaviti da se malo ohladi
- dodati narezane jabuke, pokriti papirom i ostaviti da se ohladi

Kurkuma je začin koji sam po sebi baš i nema neki okus, uglavnom se dodaje jelima npr. indijske kuhinje i to u kombinaciji s 10ak drugih začina pa onda se oni međusobno nadopunjuju. Nije pikantan, i ovim jabukama nije dao nikakav okus (i inače se dodaje jelima, npr. riži, da bi bila žute boje).

Tamno-ružičaste ruže

Image and video hosting by TinyPic
- u loncu 400 ml vode, 175 g šećera, na vrhu noža crvene prehrambene boje u prahu i oko 15 ml (1 bočicu) arome jagode; kratko prokuhati
Imam bočice s aromom od 15 ml, nisam stavila baš punu bočicu jer sam jednu žlicu te arome stavila u smjesu za narančaste ruže.
- maknuti s vatre i dodati sok 1 limuna, prelijati u zdjelu, pokriti papirom za pečenje i ostaviti da se malo ohladi
- dodati narezane jabuke, pokriti papirom i ostaviti da se ohladi

Za ruže, ukupno sam potrošila 700 g šećera, 1600 ml vode, 4 limuna + 2 limuna koja sam iscijedila u vodu u koju sam močila jabuke da ne pocrne. A jabuka je bilo svakakvih, sitnih, krupnih, na kraju ne znam ni koliko sam ih točno upotrijebila.

Kad se sirup s jabukama ohladio, izvadite narezane ploške jabuka i ocijedite ih.

A onda na posao: motajte ploške jabuka, jednu oko druge, da napravite ružu. Izgled ruže ovisi o vašoj mašti, kreativnosti, talentiranosti, strpljivosti, sposobnosti, debljini i raspoloženju ploški jabuka…

Sve moje ruže su unikat! :DDDDDDDDDD
Od mojih ruža, ne postoje dvije iste: jer ja nisam u stanju napraviti dvije potpuno iste ruže; neke više sliče ružama, a neke manje.

Činilo mi se zgodno da napravljene ruže stavljam u minijaturne kalupe za muffine. Ali nekoliko ruža stavila sam i na pladanj obložen papirom za pečenje i nije bilo nikakvih problema: nisam primijetila da su se ruže na pladnju raširile ili deformirale.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Od jedne jabuke srednje veličine mogu se napraviti oko 3 ruže, ovisno o tome kako velike ruže radite.

Namjeravala sam ruže preko noći staviti u hladnjak, ali nije bilo mjesta, pa su ruže provele hladnu rujansku noć na balkonu, pokrivene papirom za pečenje (kako se tijekom noći na njih ne bi zalijepila puzeća, plazeća, leteća, skakučuća i sva druga gamad).

Sutradan su ruže bile čvršće na dodir i bile su manje ljepljive.

Moram spomenuti da su mi prsti bili kričavo ružičasti: zafarbala sam se dok sam radila tamno-ružičaste ruže. To se dva dana nije dalo oprati (dobro da je bio vikend). Probala sam ruke prati sapunom, deterdžentom za suđe, deterdžentom za veš, netko mi je rekao da probam s limunovim sokom – ali od svega toga ništa. Zaključila sam da će se to isprati samo uzastopnim pranjem ruku. Inače kad perem suđe, uvijek navučem rukavice jer imam osjetljivu kožu, ali ova dva dana sve sam prala bez rukavica i boja s prstiju se konačno isprala:)
Razmišljala sam da stavim rukavice dok radim ruže, ali to mi je nespretno. Inače koristim rukavice kad na tortu stavljam čokoladne ukrase – da na čokoladi ne bi ostali moji otisci prstiju :)))))))))

- Sent using Google Toolbar"

SocialTwist Tell-a-FriendBookmark and Share

Nema komentara:

KOLAC OD PURE

Kolac od pure Recept Za škrovadu 30x20 1.2 cjela jaja 2.soli pola zlicice 3.2 jusne zlice secera 4.salica suncokretova ulja 5.salic...