nedjelja, 5. veljače 2012.

Piroške moje mladosti

Piroske su bile neizostavni dio mog dorucka tijekom 7 i 8 razreda osnovne skole.Ja i prijateljica Zorana,koja sad zivi u Francuskoj,bi istrcale svaki veliki odmor/iz skole Marjam-Split/i sjurile se uz postu,ljekarnu do malog biffea na uglu gdje su se prodavale Piroske,slane i slatke.
Nebrojeno puta smo zaprljale skolske crne kecelje s kukicanim ovratinikom.
Kako je snijeg zabijelio i paralizirao Split,uopce se nisam ni trudila ici trazit otvorenu pekarnicu ili market.Ko vecina domacica ja uvijek imam hrane u kuci,mozda ne neko posebno izobilje al osnovnih namirnica uvijek imam.
Unuci su na snijegu po cijeli dan,vrate se kuci gladni ko vukovi ,a ja sam presretna jer po cijeli dan mogu pec kruh,kolace,kifle,buhtle i danas napokon i piroske sa sirom!
Super su,tople pogotovo a ni hladne nemaju mane.







SASTOJCI:/za 12 lijepih velikih piroski/
  1. 3 velika jaja
  2. pola kile bijelog brasna
  3. 3 dl vode
  4. zlicica soli
  5. 2 dl ulja
  6. 1 zlica suhog kvasca
Za fil:

250 grama mladog sira i malo soli,ili sir i sunka,ili mljeveno meso i kapula ili sto god pozelite

PRIPREMA:

Zakuhajte vodu sa soli i uljem.Maknite s vatre,dodajte brasno,ako je rijetko dodajte jos brasna.Nek se malo prohladi,sad u sredinu dodajte jaja i malo posolite,sve pospite kvascem i mijesajte,dodajte brasna po potrebi.Tijesto umijesite u loptu i pustite da se dize.
Nakon jedno sat vremena,radite piroske.Ja ih uvijek radim na zauljenom tanjuru,uzmem komad tijesta,rukom ga rasirim po cijelom tanjuru,dodam fil,zarolam.I tako dok ne potrosim svo tijesto.
Zagrijte ulje kao za krafne,przite piroske dobro s jedne i druge strane.
Posluzite tople uz vrhnje,ajvar ili salatu po izboru.
Uzivajte!

Nema komentara:

KOLAC OD PURE

Kolac od pure Recept Za škrovadu 30x20 1.2 cjela jaja 2.soli pola zlicice 3.2 jusne zlice secera 4.salica suncokretova ulja 5.salic...